Rain Ots Kaksi päätä on aina kolme päätä.

S-pankin johto menetti omistajien luottamuksen

Hei!

Minä ole S-pankin omistaja. Kun omistamani Pirkanmaan Osuuskauppa aloitti pankkitoiminnan ja perusti S-pankin, tämä oli jokseenkin yllättävä veto, kun päätös ryhtyä pankkitoimintaan tapahtui omistajilta kysymättä.

S-pankilla oli kuitenkin hyvä liikeidea ja sen tarkoituksena oli palvella omistajiaan entistä paremmin. Kun olimme omistajina vuosia keränneet bonuksia ja ylijäämäpalautuksia s-tilille, niin on ymmärrettävä että pankin perustaminen tuli ajankohtaiseksi.  

S-paankin idea oli tarjota omistajille ilmaiset perus-pankkipalvelut ja ilmainen Visa. Palvelut oli tarkoitettu siis vain omistajille. Yrityksiä ja K-asiakkaita S-pankkiin ei huolittu.

S-pankin ilmainen Visa ja ilmainen pankki sekä muita pankkeja parempi käyttötilin korko oli lupauksemme asiakkaille joka toi lisäarvoa osuuskaupalle. Sen piti tuoda lisää omistajia sekä sitä kautta myös lisää asiakkaita.

S-pankin omistajat puolustivat ylpeästi pankkiaan, kun kilpailevan K-ruhmittymän asiakasjäsenet yrittivät epäillä, että mahtaako S-pankin ilmaisuus olla kuitenkin jonkinlainen huijaus, väliaikainen sisäänvetotemppu. 

Me S-pankin omistajat puolustimme S-pankkia  ja asetuimme S-pankin antaman asiaslupauksen taakse henkilökohtaisina takuumiehinä. Koska vakuutin ja vannoin S-pankin ilmaispalveluiden ja etenkin Visa-kortin pysyvyyttä, toin S-pankille ainakin sata asiakasta. Nyt he kokevat- että minä S-pankin omistajana olen heidät pettänyt. Nyt toimiva S-pankin johto on päättänyt ilman imistajilta kysymättä pettää asiakaslupauksen. Mutta vastuuseen joudumme me, S-pankin todelliset omistajat. Tämä on S-pankin toimivan johdon kapina omistajia vastaan.  Tämä on vallankaappaus!

 Onko kyseessä tahallinen vallankaappaus vai ovatko S-pankin johtajat sittenkin ymmärtäneet jotain väärin?

Kummassakin tapauksessa he ovat menettäneet luottamuksemme.

Tämä luottamus ei voi palata ennen kuin radikaaleja toimenpiteita alkaa kuulua. Päiden putoamista pitää näkyä. Älkää ymmärtäkö enää väärin, omistajien ja asiakkaiden luottamuksen menettäneillä yritysjohtajilla ei voi olla tulevaisuutta. Heidän pitää lähteä. Katsokaamme etteivät pakene omistamillamme S-pankin koptereilla ja etteivät ota matkalaukkuja mukaansa, koska niissähän on meidän rahamme.

Kun olette ymmärtäneet oikein, mitä olette ymmärtäneet väärin, sitten voitte ehkä tulla takaisin. Siihen asti voitte asioida korkeintaan Alepassa.

 

 

 

 

 

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

5Suosittele

5 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (10 kommenttia)

Käyttäjän firaot kuva
Rain Ots

Kyse on periaatteesta. S-pankin johto on ymmärtänyt jotakin todella väärin, kun se lähtee kiistelemään omistajan kanssa. Tämä ei ole mikään pörssiyhtiö K-kauppa missä asiakkaita hämätään jollain typerillä nolla-pisteillä. Mutta edes K-kauppa ei pettäisi omistajilleen antamaansa lupausta.

Käyttäjän erlandsalo kuva
Erland Salo

Näin on! Ihan hirveää! Minä ainaskin muutan tuota pikaa kaiken vähäisen rahani Ålandsbankiin tai Nordeaan. Vai onko niitä parempia muita kapitalistisia pankkeja tarjolla.

Käyttäjän hilkkalaronia kuva
Hilkka Laronia

Joo se maksullisiksi muuttaminen oli naurettavasti perusteltu, kaikki maksaa net sannoo eli siis ihan samala lailako muukki pankit! Ja sehän on vain ajan kysymys, että S-pankki muuttuu ihan muiltaki osin maksullisesti palvelevaksi, sehän näkkyy tässä.

Käyttäjän juhanikahelin kuva
Juhani Kahelin

Loppukeväästä 2014 S-pankilta tuli henkilökohtainen kirje. Se oli lainatarjous, max 20 000 euroa. Kirjeestä sai vaikutelman, että lainatarjouksen saajat on jo etukäteen valikoitu (varmistettu) ja että lainan saanti on automaattinen. Panin merkille että tarjousta ei tullut kaikille S-pankin asiakkaille. Lainan saamiseksi piti hakea Kodin Terrasta täytettävä lomake.

Ajoin Järvenpäästä Hyrylän Kodin Terraan hakemaan lomakkeen (noin 30 km). Lomakkeita tyrkytettiin kassalla.

Auliisti mainostamaansa lainaa S-Pankki ei myöntänyt. Selvää on että asiakassuhteeni S-pankkiin tämän tapahtuman seurauksena kuihtui ja kuihtuu pois. Minua johdetaan harhaan vain kerran.

Päätin tuolloin että Kodin Terran ovea en avaa enää koskaan.

Käyttäjän demoni kuva
Liisa Polameri

Luottamuksensa menettänyt asiakas on huono asiakas. LähiTapiola vakuutus yhtiö, möi noin puolitoista kuukautta ennen yhdistymistään toiseen yhtiöön vakuutuksen, jonka omavastuuarvo oli 160 €. Yhtiöiden yhdistymisen jälkeen arvo nousi 200 €.

Yrityksen edustajien olisi pitänyt tietää, että maksu tulee pian muuttumaan (koska uudella yrityksellä vastaava vakuutusta ei edes ole) ja informoida siitä asiakasta.

Käyttäjän lueskelija kuva
Teuvo Valkonen

Koska rahasta on kyse, niin ainahan meitä "kuleja" pankit, kaupat jopa yhteiskunta kusettaa. Ilmeinen luonnonlaki.

Käyttäjän TuomoKokko kuva
Tuomo Kokko

Epämiellyttävä totuus on, että asiakkaan kannalta vaihtoehdot pankkitoiminnassa ovat vielä huonompia. Siis ihan kuin politiikassa: puolueet ovat toinen toistaan ärsyttävämpiä!

Käyttäjän hautakangas kuva
Ville Hautakangas

En ole käyttänyt S-etukorttia tai edes pankkikorttia päivittäisessä asioinnissani yli vuoteen (*). Tuntuu hyvältä. Rahaa säästyy.

Kukaan ei kuitenkaan ole kertonut, missä oikein voisin myydä pois sen "asiakasomistukseni".

Lakkauttivat sen lähimarketin yhteydessä olleen S-pankin konttorinkin melkein saman tien... ehkä siellä olisi tiedetty.

(*) lisätietoa korttiasiasta:

http://hautakangas.puheenvuoro.uusisuomi.fi/164517...

Jonas Hellgren

Ainoa tehokas tapa vaikuttaa, on olla käymättä niin S- kuin K-kasinoissa. Ne on kaikki rikattu sinun tappioksesi.

Jonas Hellgren

Oikeastaan yhteiskunnan muututtua pitäisi ay-liikken tapainen joukkoliike kuluttajien puolesta saada organisoiduksi, ja käyttää hyvin organisoitua laajaa ostoboikottia keskusliikkeitä vastaan. Niin kauan kuin niillä on elintarvikemyynnin duopolin takaama rahantekokone tukena, ne voivat tehdä käytännössä mitä haluavat ostamalla poliittiset päättäjät asialleen.
Kenties helpointapa duopolin murtamiseen olisi tehdä laki joka kieltää julkisessa virassa toimivilta ja julkisilta luottamishenkilöiltä (kunnanvaltuutetut ja kansanedustajat) kaikki sidonnaisuudet keskusliikkeisiin. Seuraavaksi pitäisi keskusliikkeet hajoittaa valtiollisella päätöksellä aluellisiksi amerikkalaiseen tapaan.

Toimituksen poiminnat